I en tågkupé...

Nu kommer ett nytt inlägg på bloggen. Det är det som gör den här bloggen spännande, man vet aldrig när, eller om, det har hänt något nytt när man kikar in. Men nu ska här kastas loss!

Medan min matroskollega befunnit sig i sandlådan (tack för den liknelsen Marcus) så har jag faktiskt besökt huvudstaden i helgen tillsammans med ett trevligt litet gäng. Och jag tänkte berätta om tågresan hem, som minst sagt blev en upplevelse för oss alla...
Kupén är i stort sett tom, men det finns några tappra själar som tänker på miljön och väljer detta färdmedel. Jag vet inte om det procentuellt sett är större eller mindre risk att man blir störd av sina medresenärer om man är många eller få i vagnen. Eller också beror det bara på vilka personer man lyckas hamna intill. I så fall kan man kalla det för extrem otur att hamna brevid störande resenärer trots att det är få medpassagerare, för de hade ju lika gärna kunnat befinna sig i en annan vagn. 

I vår kupé fanns i alla fall ett gäng som till att börja med hade köpt med sig minst hälften av tågstationens utbud av luncher. Där dukades upp hamburgare, sallad, smörgås, wraps, drickor, och inte minst godis. (om det nu hör till lunchmenyn). Också började måltiden redan innan tåget hade börjat rulla ut från stationen. Man tänkte väl att bara dom har ätit upp så blir det kanske lite lugnt här inne, men det var som om maten bara bidrog till ännu mer energi istället för en middagsvila som istället hade varit att föredra.  Efter ett tag börjas det nämligen sjungas Carola-sånger i stämmor och något som kan liknas vid en sångövning inför stundande lucia... Därefter ser dom till att ringa upp en kompis som fyller år och grattar genom ramsor och hurra-rop. Och när man tror att det äntligen kommer bli lugnt tar gruppen fram choklad på tub med tillhörande pensel och börjar med kroppsmålning på armarna som man sen käkar upp när motivet är färdigt. (tänk vilka produkter man kan hitta i storstan, det har vi aldrig tänkt på som affärsidé Åsa!?)
Jag vill bara genom denna blogg försöka nå ut till er som var tvingade att bevittna detta. Förlåt om vi störde. Men vi hade väldigt kul! :)

Linn


Kommentarer
Postat av: Hannah

HAHAHAHAHAHA! Linn, du kommer ta over varlden en vacker dag! Snalla, kom ihag mig da... :)

2009-11-10 @ 19:56:06
Postat av: Malin

Hahaha ja nog var det lite synd om de andra i tågvagnen ;) men kul hade vi som sagt iaf :)

Tror faktikst de hade rätt kul åt oss också när vi sjöng och målade varandra ;)

2009-11-11 @ 16:27:49
Postat av: Johanna (gustav)

åhå, här har det startats blogg. har man hört talas om det?! ja hejohå vilket liv vi förde, eller NI kanske jag ska säga. jag var mest trött, hehe;) alltid trevligt med tågresor med härligt folk, får allt bli en snart igen!!! vart ska vi åka då?

2009-11-13 @ 22:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0