Stoppa busungarna!

Inte visste jag att svenska medborgare var så fulla av hat. Att ringa och trakassera min kollega på detta vis. Ett fy och nyp i örat är vad de behöver, dessa busungar.
Eller finns det bättre sätt att motverka att busungarna busringer?

Jag har några förslag:
- en tv-sänd gala vid namn "Rädda Linn" (linn kan behöva uppmärksammas lite, hennes skratt når nämligen inte längre än till Umeå)

- utrota alla under 15år (glöm inte att samtidigt stoppa människans förökning, annars begränsas effekten något)

- leva i tron på karma och invänta dagen de får sona (skadeglädje är den sanna glädjen)

- införa barnaga (det ser jag inte alls några komplikationer med)

- varför inte ge sig in i leken själv (tips: slå #31# för att skapa dolt nummer)

- Avveckla telefonindustrin (Min personliga favorit. Papyrusrullarna var ju så smidiga att använda)

Ni är välkomna att komma med ytterligare förslag, dåliga som bra.

/Åsa


Kommentarer
Postat av: Markus

Jag är lite kluven känner jag. De klantar sig ju en hel del de där ungdomarna, så att man har något att skratta åt. Så utrotning kanske vi skall avvakta med. Men barnagan ser jag inget problem med.

Alternativ skaffa körkort även för telefoner så att man inte får ha mobil förrän man fyllt 18år. Kan ju vara något!

Då slipper lärarna beslagta mobiler i skolan dessutom. Återinför telefonkiosken i närheten av skolan så kan de ringa mamma när de skall bli hämtade... Problem solved!

(Om de ringer från hemtelefonen så löser barnagan detta ;-) )

2009-11-27 @ 12:40:16
Postat av: Hannah

Asa, din lilla uppfinnare dar! Du bord fa Nobels uppfinnigspris, iaf om jag fick bestamma...kanske kan du byta med Barack?

2009-11-28 @ 13:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0