Vi saknar tillstånd...

Jag får tacka min kära vän och kollega för dessa kreativa förslag. Någonstans måste dessa "busringare" ha upplevt det oerhört skrämmande att tänka sig en tv-sänd gala helt för mig, för telefonsamtalen har avstannat. Det får jag tacka för! Kan också meddela att det inte är enbart jag som har problem med en aning höga skratt. Det finns minst en till. Och jag kan meddela att när vi gick på stan för några veckor sen och skrattade åt ett av våra fantastiska skämt uppmärksammade vi att folk på gatan vände sig om. Dom förutsatte att tredje världskriget hade brutit ut, eller att i alla fall en brevbomb exploderat. Men det var bara ett helt vanligt skratt som nådde till Umeå.

Har några dagar befunnit mig på annan ort och till och med i annat land hos min kära vän Hannah. En kväll var vi ute och gick. Det var rätt grått och det kom några regndroppar från himlen. När vi går om ett par med barnvagn säger Hannah: "man borde ta körkort, eller i alla fall få ett tillstånd för sånt där...att skaffa barn alltså." Jag vet inte riktigt var det där kom ifrån, i och för sig är det inte första gången som jag inte hinner med i Hannahs hjärnas tvära kast. Hon påstod däremot efteråt att hon inte syftade på paret vi gått förbi och samtalet blev inte så mycket mer än så. Däremot kom jag att tänka på det där idag, det finns säkert någon som tycker att man borde få ett tillstånd innan man får skapa en blogg.

Jag får lite självkritiskt erkänna att varken jag eller min kära kollega är riktigt bra på att uppdatera bloggen. Men jag brukar för mig själv försvara det med att vi har bättre saker för oss än att sitta framför en dataskärm och uppdatera vad vi äter till lunch. Jag hoppas ni läsare, som mot förmodan fortfarande besöker denna blogg, har överseende med att även de med massor att göra får skaffa blogg i dagens samhälle. Men det kanske det blir ändring på, snart är det nog bara barn man kan skaffa utan tillstånd...

Linn.

Kommentarer
Postat av: Unni

Kära kreativa bloggare!

Jag känner er ganska väl och vet därmed att det sprudlar en hel del energi ur er båda. Därför undrar jag om ni kanske kunde slå era kloka huvuden ihop och fixa en tävling igen!? Det var ett tag sedan och jag är lite taggad. Linn får nog berätta för mig om det kommer någon tävling då jag är lite dålig på att följa er blogg, men tävlar, det gör jag!

2010-01-21 @ 19:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0